Banner Πανω
 
 
 

Γράφει.Ο Κίτσος ο Αθαμάνας: Σκάσε, (Οίμωξον), ρε !!

Γράφει.Ο Κίτσος ο Αθαμάνας: Σκάσε, (Οίμωξον), ρε !!

 

Σκάσε, (Οίμωξον), ρε !!!

 

 

 

 

(Υπερχείλισαν τα λεκτικά βοθρολύματα και καταβρώμισαν το ναό της δημοκρατίας )

 

Γράφει ο Κίτσος ο Αθαμάνας

 

Ο ανθοστόλιστος ναός της Δημοκρατίας “ευωδιάσθη” από τα λεκτικά βοθρολύματα που εκστόμισαν τα παλικάρια - βουλευτές της Χρυσής Αυγής. Και ο φόβος είναι μήπως ξεχειλίσουν και βγουν έξω από το στεγανοποιημένο χώρο. Κίνδυνος, μεγάλος κίνδυνος.

 

Και τι δεν ακούστηκε εκεί μέσα. Τι σκάσε και τι σκασμός. (Σκασμός,όχι με την έννοια του κορεσμού που προκαλεί η ασφυξία).

Σκασμός ως (εκφώνημα) αγενώς που σημαίνει “σταμάτα να μιλάς”, βούλλωσέ το, τσιμουδιά, κλείστο το ρημάδι.

 

 

( Γιούρια... Γυμνασμένοι των σώματι, αλλά παντελώς αγύμναστοι στο μυαλό)

 Και ποιος το είπε; Ο αρχηγός της Χρυσής Αυγής εναντιον του Προέδρου της Βουλής.

Και να, εμένα με χτύπησε πάλι ο συνειρμός. Κάποτε εκεί στα Τζουμέρκα γινόταν ένας γάμος. Τα νιόπαντρα δεν είχαν ιδωθεί. Μόλις έφτασαν οι συμπεθέροι και είδαν τον γαμπρό είπαν το περίφημο: “Τέτοιο σούργελο έχουμε, τέτοιο ζ'λάπ' μας έδωσαν”.

Και βέβαια, ομολογώ πως ίσως και να αυθαδιάζω, γιατί εδώ πρόκειται για το ναό της Δημοκρατίας, που όχι μόνο ευχέλαια γίνονται, αλλά υπηρετούνται θεσμοί, ιδέες και ιδανικά.

Ο λαός κυρίαρχος αποφασίζει, επιλέγει και ψηφίζει ποιος ή ποιοι θα τον εκπροσωπήσουν”.

Βουλευτές στέλνει στη Βουλή κι όχι μπρατσαδόρους για τσακωμό.

Και να, δευτερος συνειρμός. Τι ωραία που τα περιγράφει ο Ξενοφώντας. Όταν ο Σάτυρος οδηγούσε μέσα από την αγορά τον Θηραμένη μετά την καταδίκη που τού επέβαλε, όπως την επέβαλε, ο τύραννος Κριτίας και επειδή ο Θηραμένης φώναζε δυνατα ενώπιον του πλήθους τι πάθαινε ο Σάτυρος του είπε ότι, αν δεν σωπάσει θα σκάσει, αυτός τότε απάντησε: Αν σωπάσω δεν θα σκάσω; ( “είπεν ο Σάτυρος ὀτι οιμώξοιτο-ει μήν σιωπἠσειεν,-επήρετο Θηραμένης: αν σιωπώ ούκ αρ’ οιμώξομαι;”).

Κάτι τέτοιο έπρεπε να του πει και ο κ. Πρόεδρος της Βουλής. “Κι αν σκάσω, θα σωθεί η δημοκραστία;”. Αμούρες θα απαντούσε κάποιος που θα γνώριζε περί σκασμού και γλίτσας. Γιατί πολύ γλίτσα έχει πέσει. Πνιγήκαμε στη λούμπρ'.

Και πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας αυτό που λέει ο λαός: “ Απ' ΄οπ' απήδ(η)σι η γίδα, θ' απδήσ' κι του κατσίκ'”.

 

 

(«Καί πιστεύεις αυτώ; Πιστεύω αυτώ ως Βασιλεί καί Θεώ»)

Και το κατσίκ' αμπήδ'σε και η μάνα του πήγε καταδιόλου. Και έπεται συνέχεια.... “Τι έχουν τα έρμα και ψοφάν”. Και μαζί μ' αυτά ψόφησαν θεσμοί, καλά ιδέες και ιδεολογία “πήγαν κατά διόλου”, ηθική και συμπεριφορά, αμούντ. “Η αξία που λέγεται άνθρωπος! Τη σκοτώσαμε!”. Ποιοι, πότε, πώς και γιατί; Eμείς!

Όσοι άφησαν να οργανώνουν δουλεμπορικά κυκλώματα και να

εξασφαλίζουν μεροκάματα χαμηλότερα κι απ' αυτά της Μανωλάδας.

Με λίγα λόγια Εμείς!

Γνωστά είναι τα γεγονότα σε όλους. Γεμίσαμε από αναλυτές και αναλυτικούς σχολιαστές,από εθνοκλαψούρες - ερμηνευτέςτου φαινομένου (λες και ο φασίστας

είναι μακριά μας και όχι -ενίοτε- μέσα μας), από Μανιάτισσες μοιρολογίστρες για

“το θάνατο της δημοκρατίας μας”, από Πόντιους Πιλάτους “τα είπα εγώ, σε προηγούμενη συζήτηση, τα είχα αναλύσει”, και δυστυχώς, από τυμβωρύχους

και σκυλευτές από φασίστες και “φασίζοντα” πρωτοσέλιδα.

 

“Τα Συνταγματικά τόξα” ή και μπουρδολογικά τόξα, «Τα δυο άκρα», (ασφαλώς του γκρεμού), ο Γιάννης, η Όλγα και η Ντόρα, ο Προκόπης και ο Άρης, ο Μάκης και ο Πάκης, ο Χρύσανθος, ο  Καιάδας και  ο Μπάμπης ο Σκάης και  τόσοι/ες άλλοι/ες  που τα λάνσαραν, άπιαστοι και αεικίνητοι σερβιτόροι της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας, στρώνοντας έτσι το χαλί για να περάσει «νικητής και τροπαιούχος»  η προσωποποίηση της φασιστικής θεωρίας και πράξης, μαζί με τον συρφετό της φασιστικής συμμορίας, που στο διάβα τους «κυνηγούν» τους φτωχοδιαβόλους μετανάστες διακηρύσσοντας την καθαρότητα του αίματός τους και την μολυσματική λειτουργία της σκέψης τους.
Και το χειρότερο: ΔΟΛΟΦΟΝΩΝΤΑΣ …

 

(Ορκίζομαι, σε τι; )

 Ένας μπαξές ολόκληρος με ευωδιασμένα «άνθη», λουλούδια Καιάδες και Μαιάνδρους…


(Τα άνθη όλα εγέμισαν τον «κατάμαυρο» μπαξέ)

Και για να μη ξεγελιόμαστε… Δεν ήρθε από το πουθενά.

Σε ένα σύστημα σχέσεων που θεοποιεί την υπερκατανάλωση και που πετυχημένος θεωρείται εκείνος που, μέσα από μια διαδικασία καταναλωτικής επίδειξης, αποδεικνύει ότι έχει και ξοδεύει πολλά.

Σε μια οικογένεια που χαρακτηριστικό της είναι η υπερπροστασία και η έλλειψη κάθε επικοινωνίας. Στην οικογένεια που η επικρατούσα αντίληψη  είναι η ποσοτική παροχή αγαθών στα παιδιά και η υπερπροστασία, καθόσον κατά τη γνώμη τους «είναι ανώριμα τα παιδιά, να ασχολούνται με την πολιτική» και είναι ώριμα να παίρνουν τα ταπεράκια με φαγητό από τη μαμά και να καβαλάν τα δικάβαλα και τρικάβαλα και να συμμετέχουν σε αγώνες ταχύτητας των μηχανών και φυσικά ακινησίας των μυαλών.

Σε μια εκπαίδευση ανταγωνιστική, συνθλιπτική για την προσωπικότητα του παιδιού και σε μια κοινωνία, όπου βασιλεύουν οι απρόσωπες, επιφανειακές σχέσεις και τους πάντες έχει κατακυριεύσει η υπαρξιακή μοναξιά και τα συνεχόμενα αδιέξοδα.

Εκεί όπου επικρατεί η αδιαφορία, η πολιτική ουδετερότητα και η αποχή από τα κοινά, η έλλειψη πολιτικής συνείδησης που την προώθησε η δυσλειτουργία των θεσμών, η ασυνέπεια των πολιτικών και το χαμηλής στάθμης ήθος που επικρατεί στο πολιτικό στερέωμα, αφού χρόνια τώρα η πολιτική δεν αντιμετωπίζεται ως ηθικό λειτούργημα, αλλά δυστυχώς συνδέθηκε με τη συναλλαγή, το ρουσφέτι και την αμοιβαία εξυπηρέτηση: «Σε ψηφίζω, με διορίζεις.»

Είναι επόμενο να παράγεται και να προάγεται αυτός ο τύπος ανθρώπου:

 

ΕΝΤΙΜΟΣ ΒΙΟΣ

 

Αμέριμνη η ζωή του νοικοκύρη,

δεν κάνει τούμπες, δεν έχει φτερά

και κάποτε σκυμμένος στο ποτήρι,

στο σκύψιμο γυρεύει τη χαρά.

 

Μοχτάει σκληρά και δε σηκώνει μύτη

και οικονομάει το χρήμα του σοφά,

στα εξήντα του αγοράζει κάποιο σπίτι

και μπαίνει μες στο σπίτι και ψοφά.

Ασημάκης Πανσέληνος

Σε μια πατρίδα όπου ήκμασε το φαινόμενο του «Συντάγματος» φουστανελοφόροι και αποκριάτικα μακιγιαρισμένα «πολιτικά όντα», κυρίες με το μαλλί στην τρίχα και το νύχι «στο κάγκελο», απαξίωναν συλλήβδην την πολιτική «να καεί, να καεί το μπ…, η βουλή», είναι επόμενο να κυοφορούνται και να αναπτύσσονται φασιστικά φαινόμενα και να επικρατεί η σκέψη (;) ότι οι μπρατσαδόροι-μπράβοι, θα μας σώσουν…

 

(Στάση ζωής, το κάψιμο!!!)

Και, για μένα το σπουδαιότερο: Βιβλίο Ιστορίας Γ΄ Λυκείου. Δεν αναφέρει καθόλου, ούτε μία φορά τη φράση «Τάγματα Ασφαλείας». Πώς θα μάθουν, θα κατανοήσουν και θα εμπεδώσουν οι μαθητές, τι εστί φασισμός;Μπράβο, όχι στους συγγραφείς, αλλά σε όλους μας. Ασφαλώς και δεν είναι τυχαίο και δεν ανάγεται στην άγνοια των συγγραφέων. Συγκαλύπτουν και αδιαφορούμε…

 

Εν κατακλείδι εγώ μια λύση «βλέπω».

Μόνο αν αποκτήσουν οι νέοι μας ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, (με την έννοια να κατανοήσουν πως ό,τι κάνουμε ή ό,τι παραλείπουμε να κάνουμε είτε ιδιωτικά είτε δημόσια συνιστά θετική ή αρνητική συμβολή στη διαμόρφωση του ευρύτερου κοινωνικού και πολιτικού μας βίου).

 

Τότε μόνο θα λυθεί το πρόβλημα.

 

Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται οι νέοι να πολιτικοποιηθούν. Και μη βιαστεί κανείς να περιορίσει την έννοια της πολιτικοποίησης. Πολιτικοποίηση σημαίνει να έχεις έγνοια ακοίμητη για την κοινή μοίρα και να αγωνίζεσαι, όπου κι αν είσαι, να την προασπίζεις και να της δίνεις διεξόδους.

 

Γιατί μόνο με τον αγώνα μπορούμε να πετύχουμε κάτι.

 

Άλλωστε στην ιστορία της ανθρωπότητας, ό,τι έγινε υπέρ του ανθρώπου δεν δόθηκε δωρεάν. Χρειάστηκαν αγώνες και πάλι αγώνες καθημερινών ανθρώπων, με πρωτοπορία τα νιάτα, χρειάστηκε θυσία αίματος. Ακόμη και το ηλιοβασίλεμα σήμερα έχει μέσα του ως υδατογραφία, ένα κόμπο αίμα…

 

Τα υπόλοιπα, εμείς εκεί στα Τζουμέρκα τα λέμε:

 

 

“Σάνταλα, μάνταλα και τρύπια κολοκύθια”

 

 

 

Από αναλύσεις βαρυστομαχιάσαμε. Από πολιτική συνείδηση λιμοκτονούμε…

 

 

Κίτσος ο Αθαμάνας Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 



  • Δείτε το βίντεο αφιέρωμα του Λαογραφικού Μουσείου Πωγωνιανής

    Δείτε το βίντεο αφιέρωμα του Λαογραφικού Μουσείου Πωγωνιανής

  • βίντεο αφιέρωμα του Εκκλησιαστικού Μουσείου Χρυσόρραχης

    Εκκλησιαστικό Μουσείο Χρυσόρραχης.Βίντεο αφιέρωμα!!!

  • Βίντεο αφιέρωμα:Μουσείο Φυσικής Ιστορίας-Πολεμικού Υλικού-Λαογραφικό.Καστάνιανη Πωγωνίου

    Βίντεο αφιέρωμα:Μουσείο Φυσικής Ιστορίας-Πολεμικού Υλικού-Λαογραφικό.Καστάνιανη Πωγωνίου

  • Δημοτική Πινακοθήκη Χαρακτικής Δήμου Ζίτσας

    Δημοτική Πινακοθήκη Χαρακτικής Δήμου Ζίτσας

  • Βίντεο αφιέρωμα: Μουσείο Ιερομάρτυς Πατροκοσμάς στο Βασιλικό Πωγωνίου

    Βίντεο αφιέρωμα: Μουσείο Ιερομάρτυς Πατροκοσμάς στο Βασιλικό Πωγωνίου

  • Ιερά Μονή Παναγίας Ραϊδιώτισσας Βροσίνα Ζίτσας.Βίντεο αφιέρωμα.Δείτε το...

    Ιερά Μονή Παναγίας Ραϊδιώτισσας Βροσίνα Ζίτσας.Βίντεο αφιέρωμα.Δείτε το...

  • Δείτε το βίντεο αφιέρωμα του Λαογραφικού Μουσείου Κεφαλόβρυσου

    Δείτε το βίντεο αφιέρωμα του Λαογραφικού Μουσείου Κεφαλόβρυσου

  • Ιερά Μονή Πατέρων.Λίθινο Ζίτσας Ιωαννίνων.Βίντεο Αφιέρωμα.Δείτε το...

    Ιερά Μονή Πατέρων.Λίθινο Ζίτσας Ιωαννίνων.Βίντεο Αφιέρωμα.Δείτε το...

  • Βίντεο αφιέρωμα: Ταχυδρομικό--Τηλεπικοινωνιακό Μουσείο Πωγωνιανής Πωγωνίου

    Βίντεο αφιέρωμα: Ταχυδρομικό--Τηλεπικοινωνιακό Μουσείο Πωγωνιανής Πωγωνίου

 

 

 

Το κανάλι μας στο YouTube.!!!

Πατήστε επάνω για να μεταφερθείτε στο κανάλι μας στο YouTube

Εάν είναι τής αρεσκείας σας κάντε εγγραφή και γίνεται μέλος του.

 

Το BLOGSPOT τής Ιστοσελίδας μας

 

Διαχειριστής Ιστοσελίδας


Καψάλης Χάρης

Facebook

Τηλ.Καταγγελιών:
Κιν.6973034101
email: tzourlakos@yahoo.gr

Συνταγή γνήσιας Πωγωνίσιας κουρκουτόπιτας

Αφιερωμένο στη ''ΜΑΝΑ ΜΟΥ''

Κύρκου Καψάλη Αγαθή

πού έφυγε από την ζωή 17-8-2020 από ανακοπή καρδιάς...